Львівський трамвай: наступна зупинка – кінцева… | Блог Наталії Тимчій

16:44 12 Грудня 2018

Львівський трамвай: наступна зупинка – кінцева… | Блог Наталії Тимчій

Мабуть, чи не кожен львів’янин погодиться з твердженням, що львівський трамвай – це не просто зручний засіб для пересування, але й один із символів міста Лева. Чому ж тоді так нахабно нищиться  ЛКП «Львівелектротранс» – одне з найстаріших підприємств міського електротранспорту?

Левову частку трамвайного парку Львова, як відомо, складають старі чеські вагони, виготовлені  у 1970-80-х роках. Відремонтувати їх не просто.  Фахівці кажуть, що більшість з них  потребують поглибленого капітально-відновлювального ремонту, причому із повною заміною застарілого  електричного обладнання. Вартуватиме такий ремонт щонайменше біля 2,5 млн грн.

Інший варіант – поступова заміна старих вагонів на нові. Однак для цього коштів потрібно набагато більше. Один низькопідлоговий трамвай «Електрон»  вартує, наприклад, приблизно 1 млн євро. Імпортні трамваї коштують ще дорожче. Зрозуміло, що такі суми для бюджету Львова є абсолютно не підйомними.

За такого розкладу посадовці «Львівелектротрансу»  вирішили придбати 30 вживаних трамваїв у Берлінського управління транспорту. При цьому заявили, що така закупівля дасть можливість пустити на маршрути хороші придбані трамваї, а старі чеські вагони, які потребують серйозного ремонту, поставити на ремонт.

Що було далі, добре відомо. Щойно трамваї прибули з Берліна до Львова (придбані, до речі, за ціною 18 тисяч євро за «штуку»), виявилося, що на багатьох зупинках вони не можуть відкрити двері – через особливості побудованих платформ.

З’ясувалося, що двері в них відкриваються назовні, а на оновлених зупинках частини маршрутів платформа розташована на рівні першої сходинки трамваю. Для того, щоб вирішити цю проблему, потрібно або знижувати платформи, або різати двері. Що криється за цією оборудкою? Ясна річ, що недбалість, яка заподіяла шкоду передусім підприємству міського електротранспорту та територіальній громаді Львова.

У цей час правоохоронці розслідують кримінальне провадження за фактом службової недбалості, яка спричинила тяжкі наслідки. Недбалості як з боку посадових осіб Львівської міської ради, так і  ЛКП «Львівелектротранс».

А паралельно з цим в Галицькому райсуді Львова розглядається ще одна «трамвайна»  кримінальна справа, розслідування у якій правоохоронцями вже завершено. Йдеться про справу стосовно екс-керівника «Львівелектротрансу» та колишнього радника міського голови Андрія Федоренка. Його, як відомо, обвинувачують в організації схеми поставки до Львова вживаних німецьких трамваїв неналежної якості за значно завищеними цінами. Унаслідок такої оборудки територіальній громаді Львова було завдано матеріальної шкоди на суму 2 млн. грн.,  на час вчинення злочину це становило 323 тис. євро.

Однак найбільш показовий факт полягає в тому, що окрім цих кримінальних справ, є й інші. Так, «Львівелектротранс» останнім часом регулярно фігурує в кримінальних справах, пов’язаних з корупцією, привласненням майна, службовою недбалістю, що спричинила тяжкі наслідки.

Це свідчить про те, що міська влада нищить львівський трамвай не просто так, а заради цинічної наживи.

Наталія ЛАВРЕЦЬКА-ТИМЧІЙ, в. о. голови Львівської міської партійної організації ВО «Батьківщина», громадська діячка

Також ви можете стежити за головними новинами від Leopolis News на нашому Facebook, Twitter та Telegram-каналі.

Стрічка новин